Presentatie voor ZZP Krimpen

ZZP Krimpen is een stichting met als doel de zelfstandige zonder personeel(ZZP’ers),  werkend of wonend in Krimpen aan den IJssel, te verenigen en ze door middel van georganiseerde events en borrels te ondersteunen in het ondernemen en het meeste uit elkaars netwerk te halen.

ZZP Krimpen richt zich nu nog voornamelijk op de ZZP’er werkend of woonachtig in Krimpen aan den IJssel,  maar wil haar bereik uiteindelijk uitbreiden tot de gehele Krimpenerwaard. De Krimpenerwaard is een gebied dat wordt omsloten door de Hollandse IJssel, de Lek en de Vlist. Gemeenten die vallen onder de Krimpenerwaard zijn Krimpen aan den IJssel, Schoonhoven, Bergambacht, Stolwijk, Ammerstol, Haastrecht, Berkenwoude, Nederlek, Krimpen aan de Lek, Vlist, Gouderak en Ouderkerk aan den IJssel.

Het motto van de ZZP Krimpen is “samen bereiken we meer”. Hierbij doelen ze op het samen netwerken, maar ook op het delen van kennis en ervaring onder de leden. Tijdens de events en borrels worden er dan ook sprekers uitgenodigd om een presentatie te geven over een onderwerp dat de leden weer verder helpt.

Internetbureau Frogger is sinds de start in 2007 gevestigd in Krimpen aan den IJssel, maar heel actief in eigen regio zijn we eigenlijk niet. Onze opdrachten komen vanuit het hele land en een specifieke naamsbekendheid binnen de eigen gemeente hebben we niet. Het idee en de visie van deze stichting vonden we erg goed en ,hoewel geen ZZP’er, zijn we toch op een borrel langs geweest en mochten we nog lid worden ook. Wij hopen veel van de andere leden te kunnen en mogen leren en ook wat kennis terug te geven en onze naamsbekendheid op de thuisbasis uit te breiden. Deze laatste twee punten hebben we vorige week gedaan. Internetbureau Frogger was namelijk uitgenodigd om op vrijdag 27 juni, tijdens de borrel, een half uur durende presentatie te geven. We deden dit over netwerk- en verkooptactieken.

We hebben kort verteld over Vijf stap koopproces van de consument en hoe je dit kunt gebruiken om je product of dienst te verkopen. Leden hebben geleerd hoe je behoefte en verlangen creëert naar je product of dienst, je top of mind blijft en je er uiteindelijk voor zorgt dat klanten ambassadeurs worden die nieuwe klanten gaan aanbrengen.

De presentatie werd goed ontvangen en tijdens de daaropvolgende borrel kregen we erg leuke en positieve reacties en hebben we twee afspraken gemaakt, missie geslaagd!